Afet yönetimi sisteminde görev alan kurumlar arasındaki koordinasyon sıkıntısının giderilmesi amacıyla 2009 yılında çıkarılan 5902 sayılı Kanunla Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, İlimizde ise doğrudan Valiye bağlı İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü kurulmuştur.
27 Şubat 2014 tarih ve 28926 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 6525 sayılı Kanun ile İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri Başbakanlık AFAD Başkanlığının taşra teşkilatı haline getirilmiştir. Bu kanun ile önceliği kriz yönetimi olan anlayış yerine, önceliği risk yönetimi olan anlayışa geçilmiştir.
AFAD’ın temel kuruluş amacı, afet olayı öncesi, sırası ve sonrasında ve acil durumlarda bütünleşik afet yönetim sistemini en etkin şekilde işletmek ve bu bağlamda üst düzey ulusal ve uluslararası koordinasyonu sağlamaktır. İlimizde Afet Acil yardım Komisyon Teşekkülleri oluşturulmuş, Afet ve Acil Duruma ilişkin kaynakların etkin yönetimi sağlanmıştır.
İl Müdürlüğü Afet Acil Durum Yönetim Merkezi (santral) iş ve işlemleri koordine edilmiş, İl Afet Acil Durum Yönetim Merkezi 24 saat esasına göre çalışması sağlanmıştır. 2017 yılında 112 hattı vasıtası ile cevaplanan çağrı ve ihbar alınıp müdahale edilen olay sayısı aşağıdaki şekildedir.
Olay Sayısı
|
Yerinde Müdahale Sayısı
|
Başka Kurumlara Yönlendirme
|
168
|
168
|
Başka kurumlara yönlendirme yapılmamaktadır.
|
2017 Yılı-AFAD Eğitim Çalışmaları
|
Eğitim Yeri
|
Eğitimin Yapıldığı Yer Sayısı
|
Katılan Kişi Sayısı
|
Okul/Kurs
|
46
|
4.777
|
Kamu Kurum Ve Kuruluşları
|
9
|
2.050
|
Özel Sektör
|
-
|
-
|